הטכנולוגיות שישנו באופן מהותי את עולם העבודה כמו שהוא היום

מומחים קבעו במחקריהם כי ישנן שלוש סיבות עיקריות להיווצרותן של טכנולוגיות חדשות בעולמנו כיום. האחת, תפקידים חדשים שבחרו לבצע סמנכ"לי משאבי אנוש בחברות. השנייה, תופעת התפטרות גדולה במשק. השלישית, קיומה של תחרות משמעותית בשוק על עובדים טובים ואיכותיים. ובמילים אחרות, שילובן של שלוש סיבות אלו הוא המפתח מספר אחת להתפתחות שינויים חדשים וטובים בחברה, והכרה של החיים שלנו כפי שאנו רואים אותם כיום (לפחות עד לנקודת זמן זו ממש).

הכירו את הייבוב

הייבוב, חברת החד קרן הישראלית אשר גייסה בשנת 2021 150 מיליון דולר לפי שווי של 1.65 מיליארד דולר, היא דוגמה מופלאה לשינוי טכנולוגי מהותי שכזה. הייבוב עם המערכת שפיתחה שינתה לחלוטין את עולם הטכנולוגיה בעסקים כפי שהוא הוכר עד היום באמצעות פיתוח תכנת ניהול משאבי אנוש הטובה והמדויקת כיום בשוק. התוכנה מתעדכנת בכל שנה בגרסה חדשה ביחס לשינויים החדשים שעולים וצפים בשוק העבודה. 

לא בכדי עולם ההיטק הוא אחד העולמות היותר רווחיים ומפותחים כיום. מדובר על הרצון לשנות ולהכניס את מיטב הטכנולוגיה על מנת להפוך את העולם לטוב יותר בכל פעם מחדש. וכך, הושקעו בשנה האחרונה מעל 17 מיליארד דולר בעולם ההייטק. לשם ההשוואה, בשנת 2019 למשל, הושקעו 5 מיליארד דולר בלבד. נתון משמעותי זה מלמד אותנו כמה הצורך בשינוי ופיתוח טכנולוגי מביא עימו תוצאות בהתאם.

אם נחזור להייבוב למשל, תכנית הפיתוח המשמעותית של החברה הזו מאפשרת שינויים טכנולוגיים מהפכניים שללא ספק שינו אותו לחלוטין. כך למשל, פתרונות כמו יצירת חווית לקוח בתוך הארגון באמצעות בינה מלאכותית, איתור של אפליית מועמדים לעבודה, קריאת דפוסי עבודה, ועוד ועוד כלים שיודעים לזהות שחיקה של עובדים או כוונה לעזיבה. מעבר לכך, אפשרות למיתוג מעסיק, ברשתות החברתיות, שלטי חוצות באיילון, פרסומות בטלוויזיה ועוד.