ניהול מוניטין בגוגל – המשימה הכי חשובה שלך כבעל עסק

אנו חיים בעולם שבו בכל רגע נתון אנשים מחפשים מידע ושירותים בגוגל, אותה רשת חיפוש שכבר מזמן הוכיחה שהיא הרבה מעבר למנוע חיפוש אלא מהווה מאמץ מתמשך לארגון כל המידע בעולם ולהתאים אותו לצרכים שלנו כבני אדם. גוגל נותנת מענה לכל אותם אנשים שצריכים אותנו כבעלי עסקים ולא יודעים את זה, ונותנת מענה לנו כבעלי עסקים, בכך שהיא מפרסמת אותנו, בכפוף לתנאים שלה כמובן.

ניהול מוניטין בגוגל הוא הדרך שלנו להבטיח שאנו עושים את הכל כדי להביא לכמה שיותר חשיפה חיובית של העסק שלנו ללקוחות פוטנציאלים, מה שמסייע ישירות להגדלת ההכנסות וצמיחת העסק, כמו גם איכות החיים שלנו.

אז איך מבצעים ניהול מוניטין בגוגל?

החלק הראשון שכל עסק צריך לדאוג לו, הוא עניין ההופעה בגוגל. לא לכל עסק יש אתר, או רשתות חברתיות פעילות וחבל שכך – בעולם של היום דומה היה להגיד שהעסק כלל לא קיים. מרבית הלקוחות אם לא כולם מגיעים מהאינטרנט, כאשר אחוז משמעותי מהם מנותב אלינו מדפי התוצאות של גוגל.

השלב הבא הוא לדאוג שכל אזכור של העסק שלנו בגוגל יהיה חיובי כדי למנוע מצבים בהם אזכורים שליליים גורמים ללקוחות הפוטנציאלים שלנו לוותר על השירות שלנו ולחפש תוצאה אחרת עם מוניטין חיובי יותר. כדי לשמור על המוניטין חיובי יש מאמצים מלאכותיים שצריך לעשות כמו להסיר תוצאות חיפוש שליליות, נוסף על מאמצים אורגניים כמו תגובות נכונות לביקורות, כתיבת תוכן משמעותי ועוד.

לא תמיד פשוט לשמור על ניהול מוניטין בגוגל על פי כל הכללים ולכן מומלץ להיעזר בחברות המעניקות בדיוק את השירותים האלו. זכרו כי מדובר על השקעה זעירה לעומת מה שתוכלו להרוויח ממוניטין חיובי בגוגל.