מרפאת שיניים בקריות- חידושים רלוונטיים לבריאות הפה שלנו

אחת הטכנולוגיות שהצטרפו לתחום רפואת השיניים לאחרונה היא השימוש בלייזר, אשר התגלה כמשנה משנה ברפואת השיניים המודרנית. טיפול זה מציע דיוק יוצא דופן וממזער אי נוחות וסיכונים במגוון הליכים דנטליים. הלייזר יכול לשמש כל רופא שיניים בקריות החל מאיתור חללים, טיפול במחלות חניכיים, הלבנת שיניים ואפילו התערבויות כירורגיות קלות למיניהן. האופי הלא פולשני של רפואת שיניים בלייזר מפחית באופן משמעותי את זמני ההחלמה ומבטיח חוויה כמעט ללא כאבים למטופלים.

חידוש נוסף ולא כל כך מורגש בקרב המטופלים בשנים האחרונות הוא שימוש במערכות סריקה ואגירת מידע דיגיטליים שונים. כך שבבחירת רופא שיניים בקריות, מומלץ יהיה לבחור ברופא שיניים אשר עושה שימוש במערכות רישום דיגיטליות. בין אם מדובר באמצעים לסריקה תלת ממדית של השיניים, ביצירת מודלים דנטליים לטיפולים שונים ועד לשמירה נאותה של כל המידע הרפואי של המטופלים. 

סוגי שתלים במרפאת שיניים בקריות

כשמדובר טיפולי שיניים דרך מרפאת שיניים בקריות, אי אפשר שלא לדבר על סוגי השתלים שקיימים. השכיחים מבניהם אלו שתלים אנדסוטאלים אשר יתאימה במרבית המקרים להחלפת שיניים פגועות ונחשבים לסוג הנפוץ ביותר של שתלים לשיניים ומתאימים למרבית החולים עם צפיפות עצם מספקת. שתלים אלו משמשים בדרך כלל להחלפת שיניים בודדות, שיניים מרובות, או אפילו תמיכה בתותבות באמצעות קשתות מלאות. 

בשל כך מצטרפים לסל האפשרויות של שתלים במרפאת שיניים בקריות גם שתלים זיגמוטיים, המשמשים בעיקר עבור מקרים של אובדן עצם חמור בלסת העליונה, כאשר השתלים המסורתיים או השתלת עצם אינם אפשריים. שתלים אלו מעוגנים אל עצם הלחי ומניבים פתרון בר קיימא עבור כל מטופל. עם זאת שימוש בטכניקה זו דורשת ניסיון רב מצידו של הרופא המטפל, אך מאידך הם מבטלים את הצורך בהשתלת עצם ובכך מקצרים את הליך ההשתלה באופן משמעותי.