הקשר בין פסוריאזיס לדלקת מפרקים פסוריאטית

פסוריאזיס ודלקת מפרקים פסוריאטית הם מצבים קשורים. פסוריאזיס הוא מצב עור הגורם להופעת כתמים אדומים וקשקשים על העור. דלקת מפרקים פסוריאטית היא מחלת רקמת חיבור שעלולה להשפיע על כל מפרק בגוף. דלקת מפרקים פסוריאטית נגרמת על ידי דלקת של המפרקים ומשפיעה בדרך כלל על יותר ממפרק אחד בכל פעם. זה יכול גם לגרום לדלקת של חלקים אחרים בגוף כמו העיניים, הריאות או הלב.

פסוריאזיס היא מצב עור כרוני שיכול להיגרם מגורמים רבים. מאמר זה יבדוק את הסימפטומים, הגורמים והטיפולים לפסוריאזיס.

פסוריאזיס הוא מצב עור המשפיע על כ-2% מהאוכלוסיה. זה מסווג כמחלה אוטואימונית, מה שאומר שהיא נגרמת על ידי מערכת חיסון פעילה מדי שתוקפת רקמות בריאות בגוף שלכם. פסוריאזיס שכיח יותר אצל אנשים עם היסטוריה משפחתית של המצב. זה יכול להיות מופעל גם על ידי גורמים כמו מתח רגשי, פגיעה בעור או תרופות מסוימות.

התסמין העיקרי של פסוריאזיס הוא עור אדום שיש עליו קשקשים לבנים עבים. טלאים אלה עשויים להיות בגדלים ובצורות שונים והם עלולים לגרד או לכאוב. זה לא מדבק וניתן לטפל בזה במגוון תרופות ושינויים באורח החיים. 

דרכי טיפול בדלקת פסוריאטית

על פי הקרן הלאומית לפסוריאזיס, פסוריאזיס יכול להוביל למספר סיבוכים כולל דלקת מפרקים פסוריאטית, שהיא סוג דלקתי של דלקת פרקים החולקת קווי דמיון רבים עם דלקת מפרקים שגרונית (RA).  

דלקת מפרקים פסוריאטית פוגעת בכ-30% מהסובלים מפסוריאזיס. הסוג הנפוץ ביותר של דלקת מפרקים פסוריאטית ידוע בשם "ספונדיליטיס פסוריאטית" או "דלקת מפרקים אנקילוזינגית עם מאפיינים פסוריאטיים" (ASPS).

הטיפולים העיקריים בדלקת מפרקים פסוריאטית הם זריקות מתוטרקסט וקורטיזון. זריקות קורטיזון יכולות להינתן גם במסגרת אשפוז, בהתאם למידת החמרה של התסמינים שלכם.