העסק המשפחתי- יתרונותיו, חסרונותיו ומה צריך ולא צריך לעשות, מאת גיא כספי

אנו נתקלים במסגרת הייעוצים שלנו במקרים רבים מאוד של העברת עסק משפחתי מיד ליד בתוך המשפחה. נכון ששמירה על העסק המשפחתי בתוך המשפחה היא חשובה במיוחד ולה יתרונות רבים. עם זאת, על מנת להצליח בכך, חשוב להכיר גם את החסרונות, על מנת לדעת להתנהל איתם ובתוכם כאשר עולה הצורך בכך ולשמור משמעותית על העסק.

ייעוץ או ליווי עסקי גם לעסקים מצליחים

למרות מה שרבים חושבים, גם עסקים מצליחים מאד שקיימים שנים נוטים לקחת ייעוץ או ליווי עסקי, ולא בהכרח עבור צרכים או מטרות של צמיחה והתפתחות. לעיתים גם שמירה על הקיים היא אתגר משמעותי בפני עצמו, ועל כן יש לתת את הדעת. נכון שמצד אחד מאחר שמדובר בעסק משפחתי ישנו אלמנט משמעותי של נאמנות. מצד שני, אותה נאמנות יכולה להוות חרב פיפיות, למשל במצב בו בני המשפחה אינם מסכימים בהכרח האחד עם האחר לגבי החלטה מסוימת שיש לבצע.

בזה המצב בדיוק מגיע תפקידו של המלווה העסקי שלכם. הוא חשוב מאד, ונועד להוות מקור אובייקטיבי לחלוטין להתייעצות נכונה, נבונה ומדויקת. ככל שתשכילו לעשות כן, תקבלו בהכרח עסק טוב יותר, מסודר יותר, מאורגן יותר.

היועץ העסקי שלכם ילמד אתכם להתנהל בצורה כזו שבסוף התהליך- פשוט לא יהיה לכם בו צורך. הוא ילמד אתכם בדיוק איך להתמודד עם הדילמות המוסריות העולות עם העסק המשפחתי, פתרונות לכך וכמובן דרכי התמודדות. חשוב להבין, ככל שתאלתרו, תיכבו. בייחוד בכל הקשור לעסקים משפחתיים חשוב להבין שאילתורים הם אינם הדרך הנכונה, ויש לקחת בחשבון שלכל החלטה תהיה תוצאה, ואף משמעותית. שימו את צורך העסק לפני הכל, וסימכו על איש המקצוע שלכם שילמד אתכם כיצד להתנהל נכונה.

לפרטים נוספים על גיא כספי היכנסו ללינק