האם הסכם מכר הוא הסכם שחובה לחתום עליו?

אם יצא לכם להתעניין קצת בעולם הנדל"ן, בוודאי שמעתם על כל מיני מושגים שקשורים אליו – החל מטאבו, דרך משכנתא ועד הסכם מכר. הסכם מכר הוא חלק בלתי נפרד מעסקאות שקשורות בתחום המקרקעין, ולכן אם לא שמעתם עליו עכשיו הוא בדיוק הזמן. היות והסכם מכר הוא הסכם שיכול להגן עליכם לאורך הדרך, חשוב מאוד שתחתמו עליו ותשמרו על עצמכם מפני פגיעות עתידיות.

מהו הסכם מכר?

במסגרת הסכם מכר מפורטים כלל פרטי עסקת המקרקעין שמתבצעת ביניכם לבין הצד השני הקשור בעסקה. בין היתר, הסכם מכר מפרט את פרטי הרוכש, כולל שם פרטי ושם משפחה, תעודת זהות ועוד, את פרטי הנכס, כולל חלקה, גוש, כתובת, קומה, גודל ועוד, וכן את פרטי המשכנתא באם נלקחה אחת כזאת.

הסכם מכר הוא זה שמגדיר לכל צד הקשור בעסקה את הזכויות והחובות שלו, כמו גם את תחומי האחריות שלו. ברגע ששני הצדדים חותמים על ההסכם, כל תנאיו וסעיפיו אמורים לבוא לידי ביטוי בפועל בדיוק כפי שנכתבו בהסכם.

איך הסכם מכר יכול לעזור ברגע האמת?

לצערנו, לא מעטות הפעמים שבהן תנאי העסקה אינם מתממשים בפועל כפי שתוכננו, דבר שיוביל לכך שאחד הצדדים בהכרח ייפגע מהעניין. ברגע שנחתם הסכם מכר, הצד הנפגע יכול לשלוף את ההסכם ולנקוט בצעדים כנגד הצד הפוגע, הן באמצעות תביעה, הן באמצעות דרישה לתשלום קנסות ועוד.

ומה קורה בהיעדר הסכם מכר?

בהיעדר הסכם מכר הצדדים יכולים לגשת אל המרכז הישראלי לגישור ובוררות, על מנת להגיע לתובנות והסכמות סביב שולחן הדיונים ובליווי גורם שלישי. באופן הזה ניתן לגשר על הפערים ולסיים את המחלוקת, כך ששני הצדדים יוכלו לצאת שבעי רצון ולקבל את מבוקשם.