איך ליישר את החיוך

טיפול אורתודונט ליישור שיניים כולל תיקון של אי סדרים דנטליים. זיהוי מוקדם של הסימנים יכול למנוע סיבוכים פוטנציאליים בעתיד. אינדיקציות נפוצות כוללות שיניים צפופות או לא מיושרות, קושי בנשיכה או לעיסה, בעיות דיבור וכאבי לסת אחרים. לעיתים אפילו אי התאמה קלה יכולה להוביל למפל של בעיות במקרים של אי טיפול, מה שעלול להשפיע על בריאות הפה ואיכות החיים הכללית של המטופלים.

הכנה ליישור שיניים מה צריך לדעת

לפני שיוצאים למסע יישור שיניים, חשוב לאסוף מידע. התייעצות עם אורתודנט חיונית כדי להבין את אפשרויות הטיפול, משך הזמן הצפוי והשיקולים הכספיים. בנוסף, בריאות השיניים חייבת להיות מיטבית לפני תחילת הטיפול. לכן במקרים של יישור שיניים יש לבצע טיפול בבעיות שיניים שונות כמו עששת, מחלות חניכיים או שיניים שבורות. 

השפעות וסיכונים של טיפול יישור שיניים

טיפולי יישור שיניים מניבים תוצאות טרנספורמטיביות, אך הבנת ההשפעות והסיכונים הפוטנציאליים של טיפולים אלו היא המפתח ליישור מוצלח. ההשפעות השכיחות כוללות אי נוחות זמנית, התאמות להרגלי אכילה ושמירה קפדנית על היגיינת הפה הינם חלק מהמסע של יישור השיניים. עם זאת הסיכונים, למרות שהם נדירים, יכולים לכלול תגובות אלרגיות לחומרים או ספיגת שן-שורש, מצב שבו שורשי השיניים מתקצרים. בדיקות קבועות ושמירה על היגיינת הפה יפחיתו משמעותית הופעה של סיכונים אלו.

אפשרויות של יישור שיניים?

יישור שיניים מודרני מציע מגוון אפשרויות טיפול העונות על צרכים והעדפות שונות. אחת מהן היא פלטת מתכת מסורתית שנשארה יעילה והתפתחה להיות נוחה ודיסקרטית יותר בשנים האחרונות. כמו כן לפלטה זו קיימות גרסאות מסוג קרמיקה, מה שהופך את הליך היישור ליותר חבוי ואיתן. אך לצד פלטות אלו קיימת גם פלטה לשונית, המתחברת לחלקן האחורי של השיניים. פלטות אלו בעלות מיקום ייחודי מה הופך אותן לכמעט בלתי נראות מבחוץ, ומציעות גם כן פתרון דיסקרטי. לעוד מידע מקצועי על טיפולי שיניים פנו למרכז לבריאות השן של ד"ר פטררו.